Pablo Software Solutions
 
Raporty
Copyright (c) 2011 by Komel All Rights reserved
Pojazd elektryczny Re-Volt (SAM)
Samochód elektryczny
Peugeot Partner
Koszt eksploatacji pojazdu z napędem elektrycznym jest znacznie korzystniejszy w stosunku do klasycznego (spalinowego).

W samochodzie Fiat Fiorino silnik spalinowy zużywa średnio ok. 8 litrów benzyny na 100km co generuje koszt ok. 45 zł i emisję CO2 na poziomie ok. 20kg (1 litr benzyny = 2.5kg CO2).
Natomiast w przypadku napędu elektrycznego przejazd taki będzie wymagał  dostarczenia  około 12,4 kWh energii, co w warunkach polskich (97% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla) spowoduję emisję 12,4 kg CO2 (1 kWh=1kg CO2). W przypadku użycia energii z innych źródeł emisja CO2 dla napędu elektrycznego jeszcze by się obniżyła. Koszt energii w przypadku napędu elektrycznego wyniesie około 4.9zł (1kWh=40gr) to jest ok. 9 razy mniej niż w przypadku kosztu benzyny.





























W samochodzie Fiat Panda silnik spalinowy zużywa średnio ok. 5-6 litrów benzyny na 100km co generuje koszt ok. 30 zł i emisję CO2 na poziomie ok. 14kg (1 litr benzyny = 2.5kg CO2).
Natomiast w przypadku napędu elektrycznego przejazd taki będzie wymagał  dostarczenia  około 10,6 kWh energii, co w warunkach polskich (97% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla) spowoduję emisję 10,6 kg CO2 (1 kWh=1kg CO2). W przypadku użycia energii z innych źródeł emisja CO2 dla napędu elektrycznego jeszcze by się obniżyła. Koszt energii w przypadku napędu elektrycznego wyniesie około 4.2zł (1kWh=40gr) to jest ok. 9 razy mniej niż w przypadku kosztu benzyny.



























W samochodzie Peugeot Partner silnik spalinowy zużywa średnio ok. 7-8 litrów benzyny na 100km co generuje koszt ok. 45 zł i emisję CO2 na poziomie ok. 20kg (1 litr benzyny = 2.5kg CO2).
Natomiast w przypadku napędu elektrycznego przejazd taki będzie wymagał  dostarczenia  około 13,8 kWh energii, co w warunkach polskich (97% energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgla) spowoduję emisję 13,8 kg CO2 (1 kWh=1kg CO2). W przypadku użycia energii z innych źródeł emisja CO2 dla napędu elektrycznego jeszcze by się obniżyła. Koszt energii w przypadku napędu elektrycznego wyniesie około 5.5zł (1kWh=40gr) to jest ok. 8 razy mniej niż w przypadku kosztu benzyny.
































W przypadku, gdyby samochód SAM posiadał silnik spalinowy zużywałby ok. 4 litrów benzyny na 100km co przekłada się na koszty rzędu 28 zł i emisję CO2 na poziomie 10kg. Natomiast w przypadku napędu elektrycznego przejazd taki będzie wymagał dostarczenia ok. 8,7 kWh energii co spowoduje emisję 8 kg CO2 (w przypadku  "energii z węgla"). Koszt energii w przypadku napędu elektrycznego w samochodzie SAM wyniesie ok. 3 zł, a to jest ok. 9 razy mniej niż w przypadku benzyny.   

typ pojazdu   pojazd Re-Volt samochód benzynowy 

data
ilość przejechanych km emisja CO2
[kgCO2]
koszt energii
[zł]
emisja CO2
[kgCO2]
koszt paliwa
[zł]
2010 4.500 360 135 450 990
2011 11.500 920 345 1.150 2.530
2012 15.700 1.256 471 1.570 3.454
2013 20.072 1.606 602 2.007 4.416
2014 25.400 2.032 762 2.540 5.588
2015 29.500 2.360 885 2.950 6.490
2016 35.700 2.856 1.071 3.570 7.854
2017 39.770 3.182 1.193 3.977 8.749
2018 44.115 3.529 1.323 4.412 9.705
2019 44.115 3.529 1.323 4.412 9.705
Porównanie emisji CO2 dla pojazdu elektrycznego RE-Volt oraz pojazdu benzynowego
Porównanie kosztów paliwa dla pojazdu elektrycznego RE-Volt oraz pojazdu benzynowego
Porównanie kosztów eksploatacji samochodu elektrycznego Peugeot Partner Electro oraz analogicznego samochodu z silnikiem spalinowym.
typ pojazdu   Peugeot Partner Electro Peugeot Partner 

data
ilość przejechanych km emisja CO2
[kgCO2]
koszt energii
[zł]
emisja CO2
[kgCO2]
koszt paliwa
[zł]
2010 8.700 1.201 479 1.740 3.915
2011 11.250 1.553 619 2.250 5.063
2012 17.600 2.429 968 3.520 7.920
2013 23.757 3.278 1.307 4.751 10.691
2014 30.500 4.209 1.678 6.100 13.725
2015 38.900 5.368 2.140 7.780 17.505
2016 46.600 6.431 2.563 9.320 20.970
2017 54.250 7.487 2.984 10.850 24.413
2018 71.523 9.870 3.934 14.305 32.185
2019 79.227 10.933 4.357 15.845 35.652
Porównanie emisji CO2 dla samochodu Peugeot Partner (wersja elektryczna i benzynowa)
Porównanie kosztów paliwa dla samochodu Peugeot Partner (wersja elektryczna i benzynowa)
Fiorino + napęd E-Kit
Panda + napęd E-Kit
Porównanie emisji CO2 dla elektrycznego oraz benzynowego Fiata Fiorino
Porównanie kosztów paliwa dla elektrycznego oraz benzynowego Fiata Fiorino
typ pojazdu Fiat Fiorino elektryczny Fiat Fiorino benzynowy 

rok
ilość przejechanych km emisja CO2
[kgCO2]
koszt energii
[zł]
emisja CO2
[kgCO2]
koszt paliwa
[zł]
2014 19.000 2.356 931 3.800 8.550
2015 45.360 5.625 2.223 9.072 20.412
2016 56.560 7.013 2.771 11.312 25.452
2017 66.250 8.215 3.246 13.250 29.813
2018 84.185 10.439 4.125 16.837 37.883
2019 92.448 11.464 4.530 18.490 41.602
Porównanie kosztów eksploatacji samochodu elektrycznego Fiat Fiorino oraz analogicznego samochodu z silnikiem spalinowym.

Porównanie emisji CO2 dla elektrycznego oraz benzynowego Fiata Panda
Porównanie kosztów paliwa dla elektrycznego oraz benzynowego Fiata Panda
Porównanie kosztów eksploatacji samochodu elektrycznego Fiat Panda oraz analogicznego samochodu z silnikiem spalinowym.
typ pojazdu Fiat Panda elektryczny Fiat Panda benzynowy 

rok
ilość przejechanych km emisja CO2
[kgCO2]
koszt energii
[zł]
emisja CO2
[kgCO2]
koszt paliwa
[zł]
2014 19.000 2.014 798 2.660 5.700
2015 35.060 3.716 1.473 4.908 10.518
2016 39.260 4.162 1.649 5.496 11.778
2017 55.920 5.928 2.349 7.829 16.776
2018 72.665 7.702 3.052 10.173 21.800
2019 89.998 9.540 3.780 12.600 26.999


Porównanie kosztów eksploatacji pojazdu elektrycznego Re-Volt oraz analogicznego pojazdu z silnikiem spalinowym.
Siedziba Główna
Al. Roździeńskiego 188
40-203 Katowice
Biuro Konstrukcyjne
Laboratorium Maszyn Elektrycznych
Zakład Wdrożeniowy
ul. Moniuszki 29, 41-209 Sosnowiec