Pablo Software Solutions
 
Prądnice i Silniki z Magnesami Trwałymi
Copyright (c) 2013 by Komel All Rights reserved
Silniki z magnesami trwałymi                          Prądnice z magnesami trwałymi


Silnik trakcyjny do lokomotywy kopalnianej 60/33kW
W 2005 r. w KOMEL-u wykonano projekt i dokumentację konstrukcyjną silnika nowej generacji z magnesami trwałymi, przeznaczonego do napędu lokomotyw trakcji dołowej.

Silnik typu PMPg 250L o mocy 33/60kW jest nowoczesnym zamiennikiem stosowanego do tej pory szeregowego silnika prądu stałego LDa 327a. W porównaniu do silnika LDa 327a, silnik PMPG 250L ma większą moc w tym samym gabarycie i znacznie większą przeciążalność momentem, pozbawiony jest węzła szczotkowego, dzięki czemu uzyskuje się znaczne zwiększenie trwałości i niezawodności, skrócenie czasów przestojów, obniżenie kosztu remontów i przeglądów, a zatem znaczne obniżenie kosztów eksploatacyjnych lokomotywy. Moc znamionowa silnika została podniesiona z 45/25 kW do 60/33 kW, a równocześnie obniżona została masa silnika z 645 kg do 572 kg.

Silnik do napędu lokomotywy kopalnianej o mocy 60kW
Lokomotywa kopalniana
Zobacz także

Typy oraz szczegółowe parametry silników synchronicznych z magnesami trwałymi

Szczegółowa prezentacja na temat silników z magnesami trwałymi do zastosowań trakcyjnych
 
Siedziba Główna
Al. Roździeńskiego 188
40-203 Katowice
Biuro Konstrukcyjne
Laboratorium Maszyn Elektrycznych
Zakład Wdrożeniowy
ul. Moniuszki 29, 41-209 Sosnowiec