Pablo Software Solutions
 
Maszyny prądu stałego
Copyright (c) 2011 by Komel All Rights reserved

Silniki prądu stałego
serii Pb 2-3 i Pc 132-160
Silniki prądu stałego serii Pb 2-3 i Pc 132-160

Zastosowanie

Maszyny prądu stałego typu Pb 2¸3 oraz Pc 132¸160 są maszynami ogólnego przeznaczenia, do zastosowań ogólnoprzemysłowych. Przeznaczone są do pracy w warunkach stacjonarnych,              w pomieszczeniach o czystej atmosferze, nie zawierającej gazów żrących i wybuchowych, pyłów itp. Silniki mogą pracować zarówno przy zasilaniu napięciem stałym (np. z prądnic prądu stałego), jak również odkształconym (np. z przekształtników tyrystorowych)

Formy wykonania
-  na łapach (IM 1001, IM 1002),
-  kołnierzowe (IM 3001, IM 3002),
-  kołnierzowe na łapach (IM 2001, IM 2002).

Dane techniczne   
Znamionowe prędkości obrotowe
-  3000obr/min,
-  1500obr/min,
-    750obr/min.
Na życzenie klientów silniki mogą być wyposażone w prądnicę tachometryczną prądu stałego.

Napięcia znamionowe
- 220V dla silników Pb 2¸3 oraz Pc 132¸160,
- 440V tylko dla silników Pc 160.

Na życzenie klientów wykonujemy silniki na inne napięcia.

Stopie
ń ochrony wnętrza
- IP44 - Pb 2¸3 (przewietrzanie własne),
          - Pc 132¸160 (przewietrzanie własne i obce),
- IP23 - Pc 132¸160 (przewietrzanie własne i obce).
Stopie
ń ochrony obudowy przewietrzników i wymienników ciepła - I.
Maszyny spełniają wymagania normy PN-IEC 34-1                                                           
Więcej...
Silniki lotnicze prądu stałego
typu MP-50S
Silniki lotnicze prądu stałego typu MP-50S

Konstrukcja
Silniki MP-50S (50W, 49mN×m, 27V, 10500 obr/min) są to dwubiegunowe nieskompensowane maszyny prądu stałego bez biegunów zwrotnych, ze wzbudzeniem szeregowo-bocznikowym. Stopie
ń ochrony wnętrza IP56 (budowa zamknięta). Forma wykonania montażowego IM 9009, tj. silnik           z dwiema tarczami łożyskowymi, do wbudowania (tarcza łożyskowa silnika od strony napędowej jest zarazem korpusem pompy), z jednym walcowym, nagwintowanym końcem wałka. Chłodzenie silnika zewnętrzne, konwekcyjne do paliwa, w którym jest pompa zanurzona (silnik jest od paliwa odizolowany cienkościenną metalową osłoną). Zastosowano klasę ciepłoodporności izolacji F. Dla obniżenia poziomu zakłóceń radioelektrycznych zastosowano 2 kondensatory przeciwzakłóceniowe.

Zastosowanie

Silniki MP-50S są stosowane jako napęd pompy paliwowej, która służy do przepompowywania paliwa z jednego zbiornika do drugiego, lub do wytwarzania wstępnego ciśnienia na wejściu pompy silnikowej w śmigłowcach o maksymalnym pułapie lotów 6 km. Mogą pracować w zakresie temperatur otoczenia od -60oC do +60oC, przy zakresie temperatury paliwa od -40oC do +50oC, przy wilgotności względnej otaczającego powietrza do 98% (przy temp. otoczenia +40oC), przy wibracji miejsc mocowania o częstotliwości 10-200 Hz i przyspieszeniu 0, 2g-3, 5g, przy wstrząsach odpowiadających warunkom lądowania śmigłowca.

Wymiary gabarytowe i masa
Długość:     146 mm

Szerokość:    60 mm
Wysokość:    60 mm
Masa:           1,29 kg                                                                                                 
Siedziba Główna
Al. Roździeńskiego 188
40-203 Katowice
Biuro Konstrukcyjne
Laboratorium Maszyn Elektrycznych
Zakład Wdrożeniowy
ul. Moniuszki 29, 41-209 Sosnowiec